کپسول سلن پلاس آپوویتال 40 عدد

Apovital Selen Plus Caps

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • کشور سازنده: ایران
  • شرکت تولید کننده: سمر طب درمان
  • برند: آپوویتال (Apovital)
  • اصالت کالا: اصل
فروشنده فروشنده: داروخانه
آماده ارسال ناموجود
226,700
226,700 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

کپسول سلن پلاس آپوویتال، حاوی سلنیوم، روی و ویتامین‌های C، E و A است و یک مکمل ایده‌آل برای کمک به تقویت و حفظ سلامت پوست، مو و ناخن محسوب می‌شود.

محصولات مرتبط

کپسول سلن پلاس آپوویتال چیست؟


در هر کپسول سلن پلاس آپوویتال، ترکیبی از سلنیوم، زینک و ویتامین‌های C، E و A موجود است. همانطور که نام محصول نیز نشان می‌دهد، اصلی‌ترین ماده تشکیل‌دهنده کپسول سلن پلاس آپوویتال سلنیوم است. سلنیوم به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند و رادیکال‌های آزاد که موجب پیری زودرس سلول‌ها می‌شوند را خنثی می‌کند. همچنین این عمل را در روی پوست سر و موها نیز انجام می‌دهد.

وقتی که سطح سلنیوم در بدن پایین باشد، بیشتر در معرض خطر بیماری‌های مختلف قرار می‌گیریم، زیرا سیستم ایمنی بدن تنبل می‌شود و مواد سمی در خون تولید می‌شود. این فرآورده با داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی محافظت از اسپرم‌ها را تضمین می‌کند و از طریق آنزیم GPX۴ به قدرت باروری کمک می‌کند. همچنین در جلوگیری از سرطان پروستات نیز نقش بسزایی دارد.
سلنیوم یک ماده معدنی ضروری برای بدن است که در بسیاری از مواد غذایی و مکمل‌ها یافت می‌شود. این ماده معدنی همکار صدها آنزیم در بدن است که در فرایند متابولیسم، ساخت هورمون‌های تیروئیدی، ساخت DNA و جلوگیری از آسیب‌های اکسیداتیو و عفونت نقش دارند. عضلات اسکلتی بدن مهم‌ترین مرکز ذخیره سلنیوم هستند، به طوری که 28 تا 48 درصد از کل سلنیوم بدن در این عضلات وجود دارد.

غلظت سلنیوم در خون و ادرار نشانگر دریافت روزانه این ماده معدنی و میزان آن در مو و ناخن نشانه دریافت طولانی مدت سلنیوم در طول ماه‌ها و سال‌ها است. میزان مورد نیاز روزانه سلنیوم در افراد بالای 14 سال 55 میکروگرم است. این نیاز در دوران بارداری و شیردهی به ترتیب به مقادیر 60 و 70 میکروگرم در روز افزایش می‌یابد.

 



گروه‌های در معرض خطر کمبود سلنیوم عبارتند از:

- افرادی که در مناطق با سلنیوم پایین خاک زندگی می‌کنند و مردم به طور معمول از محصولات کشاورزی همان مناطق استفاده می‌کنند، در معرض کمبود سلنیوم قرار دارند.
- افرادی که تحت درمان دیالیز قرار دارند: فرایند همودیالیز با حذف بخشی از سلنیوم بدن بیماران را در معرض کمبود سلنیوم قرار می‌دهد.
- افراد مبتلا به HIV: تحقیقات مختلف نشان داده که افراد مبتلا به HIV بیشتر از افراد سالم در معرض کمبود سلنیوم قرار دارند.

کمبود سلنیوم می‌تواند زمینه بروز عفونت‌های متعدد و بیماری‌های مختلف را فراهم کند. این کمبود می‌تواند باروری را در مردان تحت تأثیر قرار دهد. از آنجایی که سلنیوم از طریق آنزیم‌های مختلف عملکردهای متفاوتی را بر عهده دارد، تحقیقات مختلف نشان داده که این ماده معدنی می‌تواند در پیشگیری از سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تیروئیدی و بیماری‌های سیستم عصبی مانند آلزایمر نقش داشته باشد.

سلنیوم رادیکال‌های آزاد و سایر ترکیبات آسیب‌رسان به پوست را قبل از ایجاد چین و چروک خنثی می‌کند. این ماده مشابه ویتامین E است و در واقع این دو ویتامین با هم برای محافظت از غشای سلول کار می‌کنند. این امر باعث می‌شود سلنیوم به عنوان یک عامل اصلی در کاهش علائم پیری شناخته شود.
میزان سلنیوم موجود در کپسول سلن پلاس آپوویتال به ازای هر سافت‌ژل 50 میکروگرم می‌باشد.

ویتامین C
ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است که در متابولیسم پروتئین‌ها نقش دارد و برای ساخت کلاژن (یکی از اجزای اساسی بافت همبند)، ال کارنیتین و انتقال‌دهنده‌های عصبی خاص مورد نیاز است. ویتامین C به بازسازی سایر آنتی‌اکسیدان‌ها مانند آلفا توکوفرول (ویتامینE ) کمک می‌کند و با محدود کردن اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد می‌تواند از بروز برخی از سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی عروقی، دژنراسیون ماکولا وابسته به سن، آب مروارید، سرماخوردگی و سایر بیماری‌هایی که استرس اکسیداتیو در آنها نقش دارد جلوگیری کند. ویتامین C علاوه بر عملکردهای بیوسنتز و آنتی‌اکسیدانی، نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد و جذب آهن غیرهم موجود در مواد غذایی گیاهی را بهبود می‌بخشد.
میزان ویتامین C موجود در کپسول سلن پلاس آپوویتال به ازای هر سافت‌ژل 125 میلی‌گرم می‌باشد.

ویتامین E
ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است که دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی می‌باشد. این ویتامین با جلوگیری از تشکیل رادیکال‌های آزاد حین اکسیداسیون چربی‌ها، از ایجاد آسیب سلولی نیز جلوگیری می‌نماید. به علاوه، در تقویت سیستم ایمنی، بیان ژن و سایر فرایندهای متابولیکی نقش دارد. ویتامین E در گشاد شدن عروق و جلوگیری از تجمع پلاکتی موثر می‌باشد. مطالعاتی نشان داده اند که این ویتامین می‌تواند در جلوگیری از ایجاد مشکلات چشمی مرتبط با سن، مشکلات عروق کرونری قلب و مشکلات شناختی موثر باشد.
این ویتامین دارای خاصیت محافظت‌کنندگی از پوست در برابر نور می‌باشد و با قابلیت آنتی‌اکسیدانی خود می‌تواند در از بین بردن رادیکال‌های آزاد، از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت نماید و می‌تواند از برخی بیماری‌های پوست جلوگیری نماید. رادیکال‌های آزاد در ساخت کلاژن در پوست اختلال ایجاد می‌کنند و می‌توانند منجر به پیری پوست گردند.
میزان ویتامین E موجود در کپسول سلن پلاس آپوویتال به ازای هر سافت‌ژل 40 میلی‌گرم می‌باشد.
روی
روی یک ماده معدنی ضروری است. این ماده معدنی در متابولیسم سلولی، عملکرد سیستم ایمنی، ساخت پروتئین، ترمیم زخم، ساخت DNA، تقسیم سلولی، رشد و نمو طبیعی جنین در دوران بارداری، کودکی و نوجوانی و حفظ احساس چشایی و بویایی نقش مهمی دارد همچنین برای فعالیت صدها آنزیم لازم است.
میزان روی موجود در کپسول سلن پلاس آپوویتال به ازای هر سافت‌ژل 8 میلی‌گرم می‌باشد.

ویتامین A
ویتامین A محلول در چربی می‌باشد و به نام‌های رتینول (فرم الکلی ویتامین A) و ترکیباتی با فعالیتهای بیولوژیکی رتینول نیز شناخته می‌شود. این ویتامین نقش اساسی در بینایی، رشد و نمو، تقویت سیستم ایمنی و تولید مثل دارد. ویتامین آ با خاصیت آنتی‌اکسیدانی خود می‌تواند روند پیری پوست را به تأخیر اندازد.
میزان ویتامین A موجود در کپسول سلن پلاس آپوویتال به ازای هر سافت‌ژل 400 میکروگرم می‌باشد.


ویژگی های کپسول سلن پلاس آپوویتال

•کند کردن روند پیری سلول‌های پوست و سفید شدن موی سر
•حاوی سلنیوم، روی و ویتامین‌های C ،E  و  A
•جلوگیری از سفید شدن بستر ناخن‌ها
•حفظ سلامت پوست، مو و ناخن
•افزایش قدرت باروری در آقایان
•عملکرد صحیح غده تیروئید
•تقویت سیستم ایمنی

برای خرید و مشاهده این محصول بهداروخانه آنلاین دارووبمراجعه کنید.


نحوه مصرف کپسول سلن پلاس آپوویتال

روزانه ۱ عدد کپسول سلن پلاس آپویتال همراه غذا با مقدار کافی آب میل شود.
از آنجایی که در وعده صبحانه اکثرا چای یا قهوه نوشیده می‌شود، بهتر است کپسول سلن پلاس آپوویتال ظهر و در وعده ناهار میل شود. زیرا چای، قهوه و نوشیدنی‌های حاوی کافئین جذب مواد معدنی را کاهش می‌دهد.


شرایط نگهداری کپسول سلن پلاس آپوویتال

در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری شود.
از مصرف بیش از مقدار توصیه شده خودداری شود.


کپسول سلن پلاس آپوویتال در بارداری و شیردهی

در دوران بارداری و شیردهی، مطابق دستور پزشک و یا دکتر داروساز مصرف شود. برای مشاوره با‌‌‌ داروخانه آنلاین دارووب در تماس باشید.


عوارض جانبی کپسول سلن پلاس آپوویتال

عوارض جانبی خاصی در مورد کپسول سلن پلاس آپویتال گزارش نشده است، اما در صورت داشتن تهوع، استفراغ، اسهال و … حتما به پزشک مراجعه کنید.

کشور سازنده
ایران
شرکت تولید کننده
سمر طب درمان
برند
آپوویتال (Apovital)
اصالت کالا
اصل
نوع محصول
کپسول
جنسیت مصرف
عمومی

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...